Ai no Kotoba

Colours make your life beautiful, melody makes your life rhythm and harmony makes your life a life - Hana

Semua karya dalam blog ini hak cipta terpelihara penulis. Anda tidak dibenarkan menciplak, me-copy, memplagiat atau with every means to copy it atau mengaku karya itu anda punya.
Semua karya tidak mempunyai kaitan dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia.
Selamat membaca. Peace!

Watashi no Tomodachi :D

Entri Terbaru! Tengok Sini!

Saturday, August 13, 2011

Endless Love 30


EUN HEE berjalan menuruni tangga rumahnya. Kelihatan Ji Hoon di luar rumah. Lelaki itu sedang mencuci kereta kesayangannya. Eun Hee menguntum senyum. Dia berjalan perlahan-lahan mendekati Ji Hoon dari belakang lalu menutup kedua-dua belah mata suaminya dengan tapak tangannya.

         Tawa Ji Hoon pecah. Tahu benar siapa yang berada di belakangnya. Dia memegang tangan yang menutup pandangannya itu lalu menoleh ke belakang.

         “ Abang dah agak, siapa lagi manusia kat rumah ni selain Eun Hee,” kata Ji Hoon. Eun Hee ketawa tanpa suara.

         Eun Hee benar-benar gembira kini. Selepas peristiwa semalam, dia merasakan hatinya sudah lapang selepas mendengar kata-kata Ji Hoon semalam. Apa yang diharapkan kini hanyalah semuanya akan menjadi lebih baik daripada sebelumnya.

         Sedang Eun Hee asyik mengelamun, Ji Hoon menghala hos getah ke arahnya. Terkejut Eun Hee apabila melihat seluruh tubuhnya basah dengan air. Ji Hoon yang berada di sebelah sana kereta sudah galak mengetawakannya.

         “ Alala… comelnya dia.” Ji Hoon masih ketawa. Eun Hee mengetap bibir. Matanya menyeringai. Ada juga yang nak kena ni...

         Eun Hee pandang pada baldi berisi air sabun yang terletak berdekatan dengan tempatnya berdiri. Dia menyeringai lagi. Pandangannya kembali pada Ji Hoon yang masih galak ketawa. Tanpa suaminya sedari, tangannya mengambil baldi tersebut dan...

         Tawa Ji Hoon mati. Kali ini tubuhnya pula yang basah. Tetapi keadaan dia lebih teruk daripada Eun Hee, siap dengan air sabun lagi. Ji Hoon merenung wajah Eun Hee. Seolah-olah tidak bersalah sahaja lagaknya. Dia mengetap bibir.

         “ Eun Hee!”

         Alamak!

         Pantas Eun Hee berlari meninggalkan Ji Hoon. Kalau sempat ‘ditangkap’ oleh suaminya itu, pasti ada lagi perkara yang Ji Hoon akan lakukan. Namun, sepantas mana pun dia berlari, sempat juga dikejar oleh Ji Hoon. Terasa pinggangnya diraih dari belakang. Dia segera menoleh. Ji Hoon dah tayang muka jahat.

         “ Pandai nak kenakan abang ya? Mari sini abang kenakan balik,” kata Ji Hoon. Eun Hee tarik muka. Ji Hoon ketawa sakan. Tangannya dilepaskan daripada pinggang Eun Hee. Dia menggosok kepala isterinya lagak anak kecil. Perlahan-lahan Eun Hee mengukir senyuman.

         “ Kita dah sama-sama basah, adillah ya?” kata Ji Hoon. Hujung dagu isterinya dicuit. Eun Hee mengangguk dengan senyuman di bibir. Ji Hoon menarik isterinya ke arah kereta yang masih belum dicuci sepenuhnya.

         “ Mari tolong abang basuh kereta ni. Lepas ni, Eun Hee bersihkan diri dan kita keluar. Abang nak ke pusat beli belah, dah lama tak ke sana,” ucap Ji Hoon. Eun Hee mengangguk.

         Hos getah diserahkan kepada Eun Hee manakala Ji Hoon pula mencurah air sabun ke keratanya. Sesekali Eun Hee sengaja juga menghala hos itu ke arah suaminya. Kedengaran rungutan Ji Hoon setiap kali tubuhnya basah dengan air. Eun Hee hanya buat bodoh.

         Eun Hee menggigit bibir. Aliran air dibiarkan mengalir dengan lebih kuat. Sekali lagi hos paip itu dihala ke arah suaminya dan...

         “ Eun Hee!”

         Memang betullah kali ini dia kena selamatkan diri awal-awal lagi.


HYUN MIN ketawa sendirian sebaik sahaja dia menutup pintu keretanya. Dia berjalan menuju ke restoran milik Chae Rin. Kedua-dua tangannya dibawa ke belakang. Ada sesuatu yang dipegang olehnya.

         “ Hai,” sapa Hyun Min sebaik sahaja dia masuk ke dalam pejabat Chae Rin. Gadis itu sedang membaca majalah. Chae Rin mengukir senyum. Dia bangun daripada duduknya dan berjalan ke arah sofa. Hyun Min sudah melabuhkan duduk di situ.
 
         “ Kenapa datang?” tanya Chae Rin ceria. Hyun Min tersengih. Gembira dengan melihat wajah ceria gadis itu. Dia menghulurkan sesuatu kepada Chae Rin.

         “ Hadiah?” soal Chae Rin kehairanan. Hyun Min mengangguk.

         “ Bukalah. Harap kau suka,” balas Hyun Min. Chae Rin segera membuka kotak sederhana besar itu. Dia tergamam. Sehelai gaun malam dikeluarkan. Chae Rin merenung Hyun Min.

         “ Cantiknya, terima kasih. Tapi, kenapa tiba-tiba je ni? Nak kata hari lahir aku pun tak juga. Ada apa-apa ke ni?” tanya Chae Rin. Dahinya berkerut. Tiba-tiba sahaja Hyun Min muncul dengan hadiah untuknya.

         “ Tak adalah. Aku jalan-jalan kat pusat beli belah semalam, ternampak gaun ni. Manalah tahu kalau masa aku ajak kau ke butik tu gaun ni dah dibeli orang. Jadi, aku beli dan hadiahkan kat kau,” jawab Hyun Min mudah. Chae Rin ketawa perlahan. Dia menggelengkan kepalanya.

         “ Yalah tu. Apa pun, terima kasih.”

         Hyun Min mengangguk. Sebenarnya itu bukanlah alasannya yang sebenar. Sebenarnya, hari ini merupakan hari ulang tahun di mana mereka mula bergelar kekasih dahulu. Mungkin Chae Rin sudah lupa tetapi tidak Hyun Min. Tarikh itu masih kekal dalam ingatannya.

          Chae Rin berjalan ke arah pantri. Dua mug kopi dibawa ke ruang tengah. Hyun Min melabuhkan duduk di hadapan gadis itu. Mug kopi itu diletak di atas meja.

          “ Kau apa cerita sekarang? Sibuk uruskan resort?” Tanya Chae Rin. Hyun Min mengangguk. Kopi panas itu dihirup sedikit. Matanya masih tertumpu pada wajah gadis itu.

          “ Makin sibuk. Sejak Ji Hoon dikenakan tindakan buat sementara waktu ni, kerja-kerja yang selama ni diuruskan oleh dia, aku yang kena uruskan.”

          Wajah Chae Rin berubah riak. Dia cuba menyembunyikannya dengan meraup wajahnya tetapi Hyun Min lebih cekap mengesan perubahan mood gadis itu.

          “ Chae Rin?”

          Pantas Chae Rin menggeleng. “ Tak ada apa-apa.”

          Hyun Min mengeluh. “ Kau masih mengharap?”

          “ Aku tak nak cakap pasal ni. Kau tak boleh halang aku! Keputusan aku dah muktamad! Apa yang aku sumpah aku akan buat, aku akan tetap lakukannya!” keras Chae Rin bersuara. Hyun Min tersentak. Perlahan-lahan dia mengangguk.

          Chae Rin mengetap bibir. Rasa bersalah pula apabila memarahi Hyun Min sedemikian rupa. Dia mengepal kedua-dua tangannya.

          “ Boleh tinggalkan aku sendirian tak?” pinta Chae Rin. Suaranya direndahkan sedikit. Hyun Min hanya mengangguk. Dia bangun daripada duduknya.

          “ Baiklah,” jawab Hyun Min. Suaranya juga berubah menjadi perlahan. Tanpa menoleh ke belakang ditinggalkannya ruang pejabat Chae Rin. Chae Rin hanya memerhati lelaki itu menaiki kereta sebelum meninggalkan kawasan restoran tersebut.


KEDUA-DUA mata Eun Hee ditutup dengan tapak tangannya. Tangan gadis itu menggagau ke hadapan, bimbang jika terlanggar sesuatu dalam keadaan penglihatannya tertutup. Ji Hoon ketawa perlahan.

          “ Eun Hee jangan bimbanglah. Kalau ada benda kat depan tu dah tentu abang akan beritahu,” kata Ji Hoon dalam tawanya. Eun Hee tersenyum kecil. Betul juga.

          Ji Hoon melihat ke langit. Bintang-bintang sedang berkelipan di langit malam. Dia tersenyum. Harap-harap kejutannya kali ini berhasil. Perlahan-lahan dia membimbing Eun Hee berjalan. Risau juga jika gadis itu terjatuh. Terasa halus pasir di kakinya. Dia dan Eun Hee menanggalkan sandal mereka sebaik sahaja memasuki kawasan pantai. Entah di manalah Ji Hoon sorokkan sandal-sandal itu.

          Malam itu Eun Hee terpaksa mengikut sahaja perbuatan Ji Hoon. Ji Hoon yang berkeras mahu menutup mata Eun Hee. Katanya, dia ada kejutan buat isterinya. Kejutan apa tidak dapat Eun Hee pastikan. Yang pasti, Ryu Min tidak terlibat kali ini, berlainan ketika kejutan sempena hari lahirnya kelmarin.

          “ Kita dah sampai. Abang lepaskan tangan abang dan Eun Hee buka perlahan-lahan, ya?” bisik Ji Hoon. Eun Hee mengangguk. Tidak sabar rasanya mahu melihat kejutan yang lelaki itu sediakan untuknya. Hatinya mula berdebar-debar.

          “ 3… 2… 1… Buka.”

          Seperti yang diminta, perlahan sahaja Eun Hee membuka mata. Eun Hee tergamam sebaik sahaja dia melihat pemandangan di hadapannya. Kedua-dua tangannya menekup mulut, tidak percaya dengan apa yang dilihat di hadapannya. Pantas dia menoleh ke arah suaminya di sisi. Ji Hoon mengangguk.

          “ Abang nak tebus balik pasal majlis kelmarin. Kali ni abang dah masak dengan betul-betul. Zack yang jadi tukang pantau,” bisik Ji Hoon di telinga isterinya. Eun Hee tergamam. Dia meluruskan pandangan ke hadapan.

          Ada sebuah pondok kecil di hadapannya. Boleh dikatakan hampir keseluruhan pondok itu diletakkan dengan tanglung kecil yang berwarna merah. Di dalam pondok itu, ada sebuah meja bulat dengan dua tempat duduk. Pelbagai jenis makanan disediakan di atas meja bulat itu. Ada satu jambangan ros putih yang digandingkan dengan ros merah di atas meja itu.

          “ Mari kita masuk,” ajak Ji Hoon. Dia menarik isterinya masuk ke dalam. Sebuah kerusi ditarik sebelum Ji Hoon mempersilakan Eun Hee duduk. Jambangan ros putih-merah itu dihulur kepada Eun Hee. Senyuman tidak lekang daripada bibir Ji Hoon.         

          “ Untuk Eun Hee,” kata Ji Hoon romantis. Dahi isterinya dikucup perlahan sebelum dia mengambil sesuatu di bawah meja. Sebuah gitar. Dahi Eun Hee berkerut. Apa pula kali ni?

          Ji Hoon tersenyum. Tentu Eun Hee kehairanan saat ini.

          “ Kali ni, abang nak nyanyikan lagu untuk Eun Hee. Jangan Eun Hee terkejut pula kalau suara abang sedap mengalahkan Kim Tae Woo,” seloroh Ji Hoon. Eun Hee ketawa tanpa suara.

          “ Abang akan nyanyikan Forever Love nyanyian asal DBSK. Mungkin Eun Hee tak faham sebab lagu ni lagu Jepun, tapi abang akan terjemahkannya nanti, ya?” kata Ji Hoon. Dia pernah memberitahu Eun Hee tidak lama dahulu yang dia fasih berbahasa Jepun lantaran pernah belajar di negara itu. Eun Hee mengangguk. Tak kisahlah. Teringin juga mahu melihat kebolehan suaminya menyanyi.

          Ji Hoon menarik nafas. Tali gitar mula dipetik. Suaranya mula kedengaran dibawa angin pantai.

Ma asugu hutari o terashita yuuyake
kirame iteru
Ima made kanjita koto nai kurai, mune
no fukaku ga atsui
Hitori de mo heikisa nan te
iikikasenagara
Jibun ni uso o tsuite sugoshi dekita keredo
Kore kara wa kimi dake o hanasanai

Nan do mo, nan do mo, okuru yo kimi ga
sagashite iru mono
Mayoino subete o tokashite ikite yukou
Forever love

          Mata Ji Hoon melirik pada wajah isterinya. Dia menarik senyum.

Sakamichi nagai kageyosete
Nigitta te no kanshoku
Yasashiku yawarakaku setsunasa o
keshite yukumitaidatta
Don na miraiega iteru no?
Osanai koro no kimi no sugata o sora ni
Ukabete mitsuketa ichiban boshi
Ima kimi ni age you

Nan do mo, nan do mo, utau yo
Taisetsu na kimi no tame ni
Kono yode hitotsu no tashikana takara mono
Believe in love
You’re the only one forever

Tatoe donna toki datte mamorinuku jishin arusa
Kokoro ni sasatta toge o nuita nare
Daki atte hateshinai yume o miyou

          Tangan terus memetik gitar manakala kakinya berjalan ke arah Eun Hee. Ji Hoon tunduk sedikit. Dia mengucup ubun-ubun isterinya sebelum kembali menyanyikan lagu.

Nan do mo, nan do mo, kanae you
Kini ga nozomu koto subete
Kono yode hitotsu no tashikana kagayaki o
Believe in love

Nan do mo, nan do mo, okuru yo kimi ga
sagashite iru mono
Mayoino subete o tokashite ikite yukou
Futari de
You’re the only one forever


          Gitar dibawa ke tepi. Ji Hoon berjalan ke arah isterinya. Eun Hee ditarik ke atas.

          “ Okey tak abang nyanyi?” tanya Ji Hoon seraya merangkul tubuh Eun Hee. Eun Hee mengangguk sambil ketawa kecil. Siapa sangka waris tunggal sebuah syarikat besar pandai menyanyi?

          “ Kali ni abang nak terjemahkannya pulak,” bisik Ji Hoon. Dia membawa Eun Hee menghadap laut. Angin malam menyapa tubuh. Mata masing-masing lekat di langit malam.


Shining right before our eyes, the glittering sunset
Inside my chest, a profound love like nothing I have ever felt before
If I say to myself that I’m fine on my own, I’m telling a lie

I’ve been passing time like this, but from now on, you’re the only one I’ll never part from
Time and time again I'll send it to you, what you’re looking for
All your hesitation will melt away, let’s live and Forever Love

With shadows inching closer on a steep path, the feel of your clasped hand
It seemed like that gently, tenderly erased the pain

What kind of a future are you painting? The image of your young self
Finding the first star of the evening
Now, I’ll give it to you

Time and time again I’ll sing for you, my precious one
The single most undeniable treasure in this world, believe in love

You're the only love forever
      I’m confident that I’ll protect you forever
The thorns stuck deep within your heart
If they’re pulled out, I’ll hold you close
An endless dream

Time and time again I’ll grant it for you, everything that you wish for
The single most undeniable brilliance in this world, believe in love
Time and time again I’ll give it to you, what you’re looking for
All your hesitation will melt away and let’s live, together

You're the only love forever
         

         Ji Hoon menghela nafas. Dia melarikan jemarinya di rambut panjang Eun Hee.

          “ Abang tak pandai nak terjemahkannya dengan ayat puitis melalui Bahasa Korea. Tapi, abang tahu Eun Hee tahu kan apa yang abang katakan?” kata Ji Hoon. Eun Hee mengangguk.

          Dia amat memahami setiap kata-kata Ji Hoon ketika menerjemahkan lagu itu tadi. Bahasa Inggerisnya boleh dikatakan berada di tahap yang baik apatah lagi mendiang ibu Eun Hee pada asalnya merupakan seorang guru bahasa Inggeris di sebuah pusat tuisyen.

          Ji Hoon tersenyum. Dia memeluk isterinya dari belakang. Dagunya direhatkan di bahu Eun Hee. Matanya dipejamkan seketika.

          “ Abang maksudkan setiap kata-kata abang ketika abang nyanyikan lagu tu,” bisik Ji Hoon. Eun Hee tergamam. Dia mengangguk sedikit. Matanya dipejamkan. Cincin perkahwinan yang tidak pernah ditanggalkan oleh Eun Hee diusap perlahan.    


p/s: Hana akan start post citer ni pulak.. dah lama tak post.. and blog ni takkan ditutup.. thanks untuk yg kasi feedback :)  sorry takleh balas komen sorang2.. arigatou


春の花

2 comments:

Anonymous said...

harap citer nih terus diupdate..dh lama nk baca ;)

mayrahazim said...

hai.. please follow my blog too... http://www.mayrahazim.blogspot.com

btw, da beli lovin.. its lovely story..like it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...